2023. január 17.

Daisy Goodwin: Viktória

 Az Európa Könyvkiadó gondozásában jelent meg Daisy Goodwin regénye magyarul, amely Viktória királynő életéről szól. Egészen pontosan attól a pillanattól tárul elénk az egyik valaha volt legnagyobb királynő élete, amikor az addigi uralkodó meghal és a tizennyolc éves fiatal lány kerül a Brit Birodalom élére. Azóta már tudjuk a történelemből, mekkora uralkodó vált belőle, de a kezdeti évek nem kevés kihívást, intrikát és veszélyt hordozott magukban. Erről a néhány évről szól a könyv.

 


A regény a valós események mellett számos fiktív elemet is tartalmaz, így azoknak, akik egy valódi önéletrajra számítanak, talán nem a legmegfelelőbb választás. Viszont annak, aki szívesen olvas történelmi regényeket, ők szeretni fogják.
Ha ismered Viktória királynő életét, akkor tudod, hogy nagy szerelme volt a férje, Albert herceg. Viszont ma is vitatott kérdés, hogy előtte valóban szerelmes volt-e a miniszterelnökébe, Lord Melbourne-be.
Lord M. alakja egy gondoskodó apafiguraként jelenik meg az akkor még fiatal lány életében, aki korán elvesztette saját apját, így érthető, hogy kötődést érzett a férfi iránt. Ezt feltételezik sokan plátói szerelemnek. Hogy igaz-e vagy sem, azt nem tudjuk biztosan, de a regény szépen mutatja be kettejük kapcsolatát.

Amikor megláttam ezt a könyvet, azonnal tudtam, hogy szeretném elolvasni. Imádom a történelmet, a történelmi fikciókkal sincs ez másként, ráadásul Viktória királynő élete is érdekel. Sok mindent tudtam róla eddig is, de kellemes volt egy félig valós történetben is olvasni róla. Bár nem voltam teljesen elégedett, ahogy befejeztem. 


A karakterek, a szöveg, a korszak elrepít a 19. századba, viszont nagyon sok fejezet számomra unalmas volt, személy szerint én azokat a részeket rövidebbre húztam volna, és másra helyeztem volna a hangsúlyt. Ilyen például az Albert herceggel való megismerkedése és a szerelem kibontakozása közöttük. 

 

Általában szeretem a könyvvel kezdeni és csak utána megnézni a filmet vagy sorozatot, de most megfordult a sorrend. A szerzőnő, Daisy Goodwin egy időben írta a regényt és a forgatókönyvet, így nagy változás nincs a történetben, csupán annyi, hogy a regény az első évadot öleli fel. De ezt leszámítva egy szépen megírt történet, amely számos helyen a képzelet szüleménye, de mégis valós események inspirálta alkotás. 

Történelem, önéletrajz és romantikus történetek kedvelőinek ajánlom, és ha teheted, még az előtt olvasd el, hogy megnéznéd a sorozatot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése